• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • English
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Видача посвідчення особи моряка

Опубліковано 25 вересня 2025 року, 17:02

Для оформлення посвідчення особи моряка заявник подає до відокремленого підрозділу державного підприємства «Сервісний центр морського та річкового транспорту», який розміщений за межами України, заяву-анкету за формою згідно з додатком до Порядку реалізації експериментального проекту щодо прийняття у громадян України, які перебувають за межами України, документів для оформлення, видачі, обміну посвідчення особи моряка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 18.06.2025 № 730

Посвідчення особи моряка оформляється і видається громадянину України, який може обіймати будь-яку посаду на борту судна (крім військового судна) або працевлаштований на будь-яку посаду на борту судна (крім військового судна), зареєстрованого в Україні чи в інших державах.

Перелік документів, необхідних для оформлення нового «посвідчення особи моряка» :

  • Заява-анкета для видачі посвідчення особи моряка згідно встановленої форми - 1 шт.;
  • Фото 3,5x4,5 см. (світлий фон, чоловіки з краваткою, матова). – 2 шт.;
  • Копія паспорта громадянина України:
    • у формі книжки: сторінки 1-ої та 2-ої (у разі досягнення віку 25 років - 3-4, 45 років - 5-6) та сторінки з місцем реєстрації проживання;
    • у формі ID картки: з обох сторін;
  • Копію документа, що засвідчує належну кваліфікацію особи для займання посади на судні, для осіб, посади яких потребують засвідчення належної кваліфікації відповідно до законодавства;
  • Копію документа про освіту, яка надає право на присвоєння звання особи командного складу морських суден або члена судного екіпажу, або довідка із закладу вищої або фахової передвищої освіти для осіб, які здобувають таку освіту, або копія документа, що підтверджує працевлаштування на судні, або довідка про реєстрацію особи в Державній службі зайнятості;
  • Копія військово-облікового документа (для чоловіків віком від 18 до 60 років);
  • Документ, що підтверджує сплату адміністративного збору.

Для оформлення посвідчення замість втраченого або викраденого також додаються: 

  1. витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення посвідчення на території України);
  2. документ, виданий компетентним органом іноземної держави, що підтверджує факт звернення особи з приводу його втрати або викрадення у цій державі.

Заява-анкета з доданими документами подається особисто заявником з пред’явленням оригіналів (крім довідки з морського навчального закладу та документа, що підтверджує сплату адміністративного збору).

Про втрату або викрадення посвідчення на території України особа зобов’язана негайно повідомити капітану судна, на якому вона працює, та/або керівнику підприємства, установи, організації, з яким вона уклала трудовий договір, а також Адміністрації судноплавства, а у разі викрадення також органу Національної поліції.

Про втрату або викрадення посвідчення за кордоном особа зобов’язана повідомити компетентним органам іноземної держави та найближчій закордонній дипломатичній установі за місцем перебування, яка протягом доби інформує Адміністрацію судноплавства, а також Національному центральному бюро Інтерполу в Україні та Держприкордонслужбі із зазначенням внесеної до документа інформації.