• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • English
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Пропозицію України щодо внесення змін до системи розподілу руху «Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний» ухвалено 106 сесією Комітету з безпеки на морі Міжнародної морської організації!

Опубліковано 15 листопада 2022 року, 13:15

106-та сесія Комітету з безпеки на морі Міжнародної морської організації (ІМО), робота якої тривала з 02 до 11 листопада 2022 року в гібридному форматі в м. Лондон (Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії), схвалила пропозицію України із внесення змін до існуючих систем розподілу руху «Підходи до портів Одеса та Іллічівськ» і «Між портами Одеса та Іллічівськ» шляхом поєднання їх у єдину систему розподілу руху «Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний»!

Робоча група, утворена наказом Державної служби морського та річкового транспорту України від 12.08.2021 № 420 й очолювана Головою Адміністрації судноплавства Віталієм Кіндратівим, у складі працівників Адміністрації судноплавства та фахівців ДУ «Держгідрографії» виконала завдання з перегляду системи установлення шляхів руху суден.

«Ухвалені Міжнародною морською організацією зміни вдосконалюють систему установлених шляхів руху суден у північно-західній частині Чорного моря, приводять систему шляхів, що функціонувала на національному рівні, у відповідність до системи установлених шляхів, прийнятих ІМО та запроваджених на міжнародному рівні, тим самим довершуючи кропітку роботу спеціалістів Адміністрації судноплавства та Держгідрографії з перегляду систем установлення шляхів руху суден, виконану впродовж останніх декількох років», – прокоментував Віталій Кіндратів.

Фундаментальну роботу фахівців Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України та ДУ «Держгідрографія» з покращення безпеки мореплавства в північно-західній акваторії Чорного моря було розпочато ще задовго до повномасштабного вторгнення рф на територію нашої держави в лютому 2022 року. Проте, розвиток подій у морському регіоні держави, зокрема інтенсифікація експорту продовольства з України «зерновим коридором» та майбутній економічний потенціал України як прибережної держави, наочно демонструють актуальність і значимість прийняття пропозиції України для післявоєнної відбудови України, її портової інфраструктури та розвитку морського судноплавства.


Варто знати:

Ухвалена ІМО пропозиція вносить окремі зміни до існуючих частин системи розподілу руху (СРР) з метою підвищення рівня безпеки судноплавства та усунення розбіжностей між СРР, що діяли на національному рівні, та СРР, прийнятою IMO в 1981 році. Зміни також оновлюють такі дані, як система координат WGS 84, назва СРР, нумерація та назви частин СРР, назви деяких портів, морські навігаційні карти.

Оновлена СРР встановлює найбезпечніші маршрути в найглибших водах для суден, що прямують до та з українських портів Чорноморськ, Одеса, Південний, а також у напрямку Миколаївського та Херсонського портів. СРР спроектовано таким чином, щоб спростити схеми руху транспортних потоків у зонах сходження/розходження та у найоптимальніший спосіб організувати рух суден, що заходять/виходять із трьох портів – Чорноморськ, Одеса та Південний.

Ухвалені зміни також враховують рекомендації щодо установлення шляхів руху суден, надані Консультативною місією ІМО, яка відвідала Україну в 2019 році за результатами обов’язкового аудиту України ІМО.

Зміни до СРР «Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний» будуть введені в дію через шість місяців з моменту їх прийняття Комітетом з безпеки на морі ІМО, тобто з 01 червня 2023 року.

Адміністрація судноплавства спільно з Держгідрографією і надалі виконуватиме роботу з оцінки та перегляду системи установлення шляхів руху суден, адже прийнята Міністерством інфраструктури України Процедура передбачає безперервний регулярний процес оцінки ефективності та перегляду установлених шляхів руху суден у територіальному морі та виключній (морській) економічній зоні України для постійного моніторингу та виявлення всіх факторів, що можуть впливати на безпеку мореплавства та виконання коригувальних дій для їх усунення шляхом удосконалення установлених шляхів руху суден у водах України.

Схема руху суден в районі СРР «Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний» за даними Автоматичної ідентифікаційної системи (АІС)

Схема, що відображає зміни, що впроваджуються до СРР «Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний»

Оновлена СРР «Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний»