14 травня 2019 року набрав чинності наказ Мінінфраструктури від 18.04.2019 року № 266, яким внесені Зміни до Положення про капітана морського порту та службу капітана морського порту (затвердженого наказом Мінінфраструктури від 27.03.2013 № 190).
Відповідно до наказу №266 врегульовано питання діяльності капітанів морських портів, які впродовж тривалого часу знаходилися в складі ДП «Адміністрація морських портів України».
Зокрема, капітан морського порту керує службою капітана морського порту, яка входить до складу Морської адміністрації.
Капітан морського порту призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до Закону України «Про державну службу», підпорядковується Голові Морської адміністрації.
Слід зазначити, що капітан морського порту та працівники Служби є державними службовцями.
У зв’язку з вищезазначеним, капітани морських портів Морської адміністрації повноцінно виконують свої завдання та функції, покладені на них міжнародним та національним законодавством, зокрема Положенням про капітана морського порту та службу капітана морського порту, затвердженим наказом Мінінфраструктури від 27.03.2013 № 190 (в редакції наказу Мінінфраструктури від 18.04.2019 № 266).
«Альтернативи реформування немає. І прикладом цього є реформа капітанів морських портів. Зазначеною реформою вперше за багато років вдалося реалізувати вимоги законодавства щодо розмежування функцій забезпечення безпеки мореплавства та державного нагляду (контролю) за забезпеченням безпеки мореплавства, тим самим усунуто прямі корупційні ризики в діяльності морських портів та капітанів морських портів. Зараз, капітан морського порту – державний службовець, який виконує функції держави, входить до штату Морської адміністрації. Це той крок, якого міжнародна спільнота вимагала не один рік», – наголошує Голова Морської адміністрації Дмитро ПЕТРЕНКО.