18 січня 2019 року відбулося чергове засідання Громадської ради при Державній службі морського та річкового транспорту України під головуванням Голови Громадської ради Максима Слюсаревського.

Під час засідання було розглянуто питання щодо створення Сервісних центрів, надання дипломно-паспортних послуг морякам та роботи кваліфікаційних комісій з підтвердження кваліфікації на отримання посвідчення судноводія малого/маломірного судна; питання безпеки експлуатації суден типу ріка-море у зимово-осінній період у басейні Чорного моря; затвердження плану роботи Громадської ради на 2019 рік тощо.

Представник Департаменту надання адміністративних послуг Морської адміністрації Наталія Журба поінформувала членів Громадської  ради щодо надання адміністративних послуг на морському та річковому транспорті. Найважливіше в короткі терміни запустити спрощену систему надання адміністративних послуг на морському та річковому транспорті. Адже нинішня існуюча ускладнена система надання адміністративних послуг не відповідає вимогам часу й потребам моряків.

Тому є не лише розуміння, але й ведеться відповідна робота аби якнайшвидше налагодити систему отримання адміністративної послуги за допомогою телекомунікаційних мереж в режимі онлайн, максимально мінімізувати вплив працівників на факт отримання суб’єктом звернення адміністративних послуг. Такий підхід має підвищити якість, швидкість, простоту та прозорість надання адміністративних послуг, що у свою чергу значно знизить корупційні ризики.

Як повідомила громадським активістам Наталія Журба новим, якісним рівнем надання адміністративних послуг на морському та річковому транспорті є створення сервісних центрів за принципом «Єдине вікно».

Із метою вирішення вищезазначеного питання Морською адміністрацією створюється державне підприємство «Сервісний центр морського та річкового транспорту», основними завданнями якого є організаційно-технічне забезпечення із застосуванням сучасних інформаційних технологій, надання якісних і своєчасних адміністративних послуг у сфері морського та річкового транспорту за принципом «Єдине вікно».

Щодо безпеки експлуатації суден типу ріка-море у зимово-осінній період у басейні Чорного моря начальник відділу контролю над судноплавними компаніями та підприємствами Департаменту державного нагляду та контролю за безпекою на морському та річковому транспорті Морської адміністрації Олег Омельченко зазначив, що питання безпеки судноплавства є одним із головних завдань Морської адміністрації, а з настанням осінньо-зимового періоду цьому питанню надається ще більшої уваги.

За словами Олега Омельченка до повноважень Морської адміністрації належить, зокрема, здійснення контролю держави прапора та держави порту, а також суден, які здійснюють експлуатацію на внутрішніх водних шляхах та  заходять (виходять) до/з морських портів Чорного та Азовського морів, відповідно до вимог міжнародного та національного законодавства підлягають огляду службами капітанів морських портів та державними інспекторами Морської адміністрації.

Слід зазначити, що з урахуванням початку льодової кампанії в деяких морських портах України, зокрема в спеціалізованому морському порті «Ольвія» та Білгород-Дністровському морському порті Морська адміністрація вживає і вживатиме надалі додаткових заходів із метою недопущення виникнення аварійних подій та надзвичайних ситуацій.

Зокрема, під час оголошеної льодової кампанії капітанам відповідних морських портів доручено організовувати безпечне проведення суден, караванів суден в межах акваторії морських портів, акваторії підхідних каналів та у відповідних регіонах (визначених наказом Мінінфраструктури від 12 листопада 2015 року  № 467 «Про організацію льодових операцій»).

Також, за словами Олега Омельченка, особлива увага приділяється дотриманню вимог щодо забезпечення суден необхідними запасами перед включенням до льодових караванів, додатково буде посилено огляди суден, які здійснюють самостійне плавання, з метою перевірки наявності у них льодових класів, наявність яких передбачена Правилами льодового проведення суден затверджених наказом Мінінфраструктури від 12 березня 2011 року № 14, фактичного технічного стану суден, укомплектованості екіпажом тощо.

Члени Громадської Ради на засіданні затвердили план роботи на поточний рік.