В рамках робочого візиту Голова Державної служби морського та річкового транспорту України Дмитро Петренко, заступник Голови Морської адміністрації Дмитро Балибердін на запрошення Морської адміністрації Болгарії побували у морському порту м. Варна та предметно поспілкувалися з колегами.
Для інформації: головні порти Болгарії: Бургас, Варна, в яких судна обслуговуються приватною лоцманією.
У Морській адміністрації Болгарії працює 255 осіб на 2 порти. Для порівняння з Україною – 13 портів і 226 осіб. Інформація говорить сама за себе.
Головні функції і завдання – безпека на морському та річковому транспорті, здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на морському та річковому транспорті, за торговельним мореплавством, судноплавством на внутрішніх водних шляхах, навігаційно-гідрографічним забезпеченням мореплавства.
І що найважливіше…Це те, що капітани морських портів є в штаті Морської адміністрації Болгарії та є державними службовцями.
Отже, Морська адміністрація України на правильному шляху. Адже відповідно до Закону України «Про державну службу» капітанам морських портів надано статус державного службовця. І це цілком логічно: порти в Україні належать державі. Реформа діяльності капітанів морських портів є вагомим кроком у покращенні виконання Україною своїх зобов’язань як держави порту, прапора та прибережної держави.
«Нам дуже приємно, що модель роботи Морської адміністрації Болгарії подібна до моделі, яку ми будуємо. Особливо наші кроки щодо створення і впровадження Єдиної інформаційної системи на морському та річковому транспорті, адміністративних послуг, «Єдиного вікна» тощо. Твердо переконаний, що спираючись на існуючу базу та практику наших колег ми чітко та усвідомлено здатні забезпечити реалізацію завдань та закласти основи для сталого розвитку та зростання морської галузі України», - наголосив Голова Морської адміністрації Дмитро Петренко.
Також Дмитро Петренко подякував колегам за зустріч, яка відбулася в атмосфері розуміння, взаємної довіри та поваги до інтересів кожної зі сторін.
За результатами роботи було досягнуто домовленостей щодо подальшої співпраці та перспектив співробітництва в морській галузі та обмін делегаціями з метою набуття практичного досвіду.
Довідково: слід зазначити, що морські адміністрації є в переважній більшості морських держав. Україна є могутньою морською державою, тому і Морська адміністрація України була утворена відповідно до рекомендацій ІМО, ЕМSA як новоутворений центральний орган виконавчої влади – для реалізації державної політики в сфері морського та річкового транспорту.